Powered By Blogger

torsdag 7 juli 2016

Medelålders

Så var man 38 år då. Sweet Lord, halvvägs till 80 liksom... Känner spontant att jag måste jobba på min galopperande åldersnoja. 

Jag firades med skönsång, frukost och paket i husvagnen. Trångt och gemytligt värre. Efter frullen hängde vi på låset till Astrid Lindgrens värld. Och där har vi hängt, från öppning till stängning. Grymt ställe det där! 

Bäst idag enligt morsan i familjen; nya Körsbärsdalen och föreställningen med Katla. Imponerande!! Men så har det visst kostat åskilliga miljoner att rusta upp det. Bäst enligt kidsen; hoppa från höskullen, föreställningen "alla käraste syster" och när Pippi fick besök av poliserna. Och förstås att kusinerna Elin och Tindra kom och gjorde oss sällskap! Det står definitivt på min topplista också. 

Efter en heldag drog vi, rätt möra, iväg mot Öland. Och där har vi landat nu. Jag rundade av min första dag som 38 åring med att andas havsluft i sällskap av min ryska vän. Fint i all sin enkelhet. 

Imorgon tar vi och river av nästa födelsedag. Patric fyller 44. Halvvägs till 90 typ:-) 


Osympatisk typ den där Tengil


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar