Powered By Blogger

torsdag 21 juli 2016

Rekreation

Halva semestern har visst passerat. Och jag förtar mig icke. Vila och rekreation är ledorden.

Senaste dagarna har vi hängt på landet. Finspång in my heart. Sovit länge. Ätit onyttiga frukostar. Skjutit pilbåge. Hängt vid sjön. Löpt i skogen med ryssen. Grillat kött. Läst böcker. Plöjt ett antal avsnitt av "the Killing". Kliat på myggbett, Bakat muffins. Och konsekvent vägrat mer uppiffning än att möjligtvis dra en borste genom håret. Sminket är nedpackat. Välstrukna kläder bannlysta. Det är träskor och gamla t-shirts från tidigt 2000-tal som gäller. Så skönt. 

Idag bar det av hemåt och jag tog  tillfället i akt att trampa racer in till stan. Finspång-Linköping på styva 1,50. Benen var starka. Kroppen fullpumpad av kolhydrater och mycket sömn. Kom på hur mycket jag saknat min cresent. Vi funkar bra ihop. Det är minst sagt meditativt att svischa fram med lätt mjölksyra i lårmusklerna, böljande sädesfält i synfältet och kvällssol i ögonen. 

Sommar. Jag gillar dig. Semester. Jag gillar dig också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar