Powered By Blogger

fredag 22 juli 2016

Korsstygnsbroderi och flytväst

Typisk bra dag! Semester på hemmaplan är inte att förakta. 

Förmiddagen spenderades på stan med sjuåringen, där vi satte sprätt på semesterkassan genom intensiv shopping. Ett nöje som vi delar, jag och mina kära döttrar. Nattlinnen, pyjamaser, klänningar, shorts, kepsar, hårspännen och linnen inhandlades bland annat. Och sist, men absolut inte minst, inköptes även ett korsstygnsbroderi på Panduro. Vi ska ju sitta sex timmar i bil imorgon, och Maja har fått för sig att broderi är det bästa sättet att slå ihjäl tiden i bilen. I doubt it. Men nånstans är jag glad att hon har ett intresse för handarbete, själv sög jag hårt på syslöjd, det tog mig typ tre terminer att sy en skjorta utan passform och knapphål. 

Vi hann även ta en fika på stan. Finkaffe och chokladboll. Är det sommarlov så är det. 

Eftermiddagen spenderades med paddel och flytväst. Pappa skjutsade mig och Patric till Slattefors, sen tog han med sig kidsen och åkte till badplatsen i Sturefors, dit vi paddlade. 

Grymt fin paddling! Sluss, slott och sjö passerades. Solen gassade och svetten lackade. Svårslaget. Väldigt svårslaget. Två timmar ren njutning. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar