Powered By Blogger

lördag 9 juli 2016

Bygga eget

Jag är en udda fågel på campingen. Medan folk häller upp lördagsgroggen, lägger flintasteken på grillen och sparkar av sig foppatofflorna, så hoppar jag i träningskläderna, tar en kettlebell och ett TRX-band under armen och travar ner till havet för lite kvällsfys.

Att skippa träningen under semestern är inte ett alternativt för mig, då skulle jag få psykbryt och slå sönder husvsgnsinredningen efter två dagar. Nä, jag behöver endorfiner och blodsmak i munnen för att funka. Och när det är långt till närmsta gym får man fixa sitt eget. Typ som ikväll. Fullt tillräckligt för att bli trött i överkroppen. 

Och utsikten; mäktig. Och blickarna från förbipasserande campinggäster; skeptiska. 

Annars då? Massor bad. En roadtrip till Kalmar. En grillad ryggbiff och en flaska Cava. Och en magisk solnedgång bakom husvagnsknuten. Jag klagar icke. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar