Powered By Blogger

tisdag 4 november 2014

Rehab

Dagens kommentar från fyraåringen: "du ser nervös ut mamma, håller batteriet på att ta slut?" Herregud. Skicka mig på mobilrehab nu! Undrar just om det nåt ställe som erbjuder intensivbehandling, annars finns det en extremt bra affärsidé för den som är driven. 

En av mina bästa vänner lät meddela att hon och hennes man numera lägger ifrån sig mobilerna så fort dom kommer hem från jobbet, och tittar inte på dom igen förrän kidsen gått och lagt sig. Respekt! Jag kanske kan få en intensivbehandling i Hjulsbro istället... 

Och i ärlighetens namn, dom gånger man tar en mobilfri dag (typ om man sitter i ett yberviktigt möte eller har tappat bort mobilen) har man ju sällan missat svinmycket av värde. Facebook; nån har lagt ut en film på en söt kattunge som leker med en plastmus, en och annan spännbild från gymet i flödet eller någon som har gratulerat en okänd moster på namnsdagen. Instagram: någon vän äter köttfärssås till middag och någon annan har skaffat nya träningsskor i fräsig färg. Jag säger inte att jag inte gillar det. För det gör jag. Men jag anser att man borde överleva en dag eller två utan denna information utan att världen rämnar. 

Nu drar jag på yoga. 55 minuter av totalt mobilförbud. Det är iallafall en början.., 

1 kommentar: