Powered By Blogger

måndag 3 november 2014

Andas i fyrkant

Ibland gäller det att ta ett djupt andetag. Eller "andas i fyrkant", som min käre vän Caroline brukar säga. Det ska tydligen ha en lugnande effekt att andas i just en fyrkant. 

Anledningen till djupandningen är min käre sambos impulsiva ådra, som då och då slår till. Jag står och viker ett ton tvätt när han plötsligt ropar på mig. "Kan du komma hit ett tag, jag tänkte bila upp golvet i källaren och bygga ett nytt badrum". Ehhhhh? Nu? Direkt? Omgående? På rotmos? 

"Stina, man kan inte vänta med allt, då skulle vi fortfarande bo i en trea på Östgötagatan". Nej. Man behöver definitivt inte dra alla beslut i långbänk, men man kanske inte heller dra igång med en badrumsrenovering en måndagkväll klockan 20.09? Eller va???? 

Gas och broms. Det är lite så vi jobbar. Han drar på i 200 och jag slår ner farten till behagliga 50 km/h. Jag fick honom att skippa bilandet, men lät honom planera och röja. Han var hyfsat nöjd. Hyfsat. 

Jag glömmer aldrig den eftermiddagen jag kom hem från jobbet och köksgolvet var borta. Eller när Ida och jag tog en långpromenad och kom hem nån timme senare och altanen var riven. Ibland går det undan på Skogsgatan 18. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar