Powered By Blogger

söndag 2 november 2014

IQ-noll

Quizkampen. Frågesport i direkt i din smart-phone, för den som är obekant med begreppet. Jag och min käre sambo började spela detta trevliga sällskapsspel (otrevliga osällskspsspel) igår och mitt självförtroende är typ nere på noll. Jag har ju nån bild av mig själv som en hyfsat allmänbildad människa, okej inte IQ på en nivå som skulle kvala in i Mensa, men inte heller trögast i kommunen. 

Efter att ha spelat ett par omgångar av ovannämnda spel har jag börjat undra om jag ändå inte skulle kunna kvala in på "trögast-i-kommunen-platsen". Storstryk. STORSTRYK. Jag försöker skylla på att spel som går på tid ger mig dålig impulskontroll och jag bara trycker besinningslöst på svarsknapparna utan att tänka. 

Men samtidigt, är det verkligen allmänbildning att veta vilket år Frans Kafka dog (är han död förresten?) eller vilken färg Everton har på sitt matchställ? Jag tycker det känns rätt friskt att inte belasta hjärnan med den typen av onödig kunskap. #bittert försvarstal. #yatzy är mer min grej. 

Nu jävlar ska jag äta Nationalencyklopedin till frukost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar