Powered By Blogger

lördag 1 november 2014

Mala kött

Hipstern i huset ställde sig och malde ner högrev till köttfärs och jag stod bredvid, som familjens Einstein, och bara "jaha, är det så där man tillverkar köttfärs alltså". Jag kan tänka mig att jag framstår som lätt efterbliven ibland. Men hey, jag utger mig inte heller för att ha nån form av slaktarkompetens. 

Hur som helst, hipstern malde på och jag gick och tog en välförtjänt (hyfsat iallafall)  powernap ihop med mini. Sova mitt på dagen -sjukt underskattad aktivitet. Det borde verkligen göras oftare. 

Högreven transformerades under min middagslur till grymma burgare som toppades med bacon och cheddarost och dessutom friterades det pommes-frites på spisen. Väldigt gott, men hela familjen luktar som om vi tog anställning på Sibylla för tre veckor sedan och har skippat duschen sen dess. Familjen Fritös liksom. Men det var det värt. 

Får man gå och lägga sig nu? Klockan är ändå över 21.00.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar