Powered By Blogger

söndag 9 november 2014

Helga vilodagen typ

Söndag. Och en rätt så angenäm sådan. Vi inledde dock dagen lite väl tidigt, strax före 07.00 tyckte barnen det var morgon,  och på självaste Fars dag är det inte läge att sova räv, så det var bara att pallra sig upp. Brygga kaffe, grädda våfflor och slå in paket. 

Det blev frukost på sängen för fadern i huset och i paketet låg en...... vakumförpackare. Jag hade dött om jag fått en så sjukt tråkig present, men mottagaren verkade jublande happy. Alltså, jag hade ju snappat upp vid nåt tillfälle att han ville ha en sån makapär, det är inget man går och spontanköper som ett par strumpor liksom.. Användningsområdet känns för mig lite oklart -men det verkar ha nåt med kött och hållbarhet att göra. Och eventuellt även ökad utrymme i frysen (dvs ännu fler djur kommer att släpas hem...). 

Vi hamnade i våffelkoma efter frullen och behövde få frisk luft för att inte däcka totalt. Vi stoppade således ungarna i varsin vagn och promenerade ner till stan i solen. Solen!! Ni läste rätt! Shoppade lite förnödenheter, käkade lunch och frös halvt ihjäl i en lekpark. Mysigt, med allt utom frostskadorna. 

Annars har det hunnits med playdates för barnen, ett hårt pass på gymet, lite jobb, uppsättande av ny utebelysning (jag hejade iallafall på...) och svingod söndagsmiddag (inte heller så mycket min förtjänst)... 

Nu laddar vi för ny vecka. En vecka som kommer att bli intensiv. Nätter borta för min del och bästa barnvakterna är ju i utlandet... Ja, ja vi löser nog ut det på ett eller annat sätt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar