Powered By Blogger

tisdag 18 november 2014

Julen är räddad

Godmorgon världen! 

Jag är på väg mot den kungliga huvudstaden för möten hela dagen. Jobba, dricka kaffe och förundras över medpassagerare som väljer att ta en påse dillchips, en snickers och en halvliter julmust till frulle. Men vem fan är jag att tycka nåt, jag bälgar ju cola innan solen gått upp lite nu och då... Men snickers klockan 07.00, där går nog min gräns. 

Själv har jag skaffat mig den märkliga vanan att varje gång jag åker till Stockholm (bara till Stockholm) köper jag en vitamin well som tågtilltugg. Väldigt oklart varför. Jag tycker att det smakar outspädd saft och denna dryck tillfredställer varken mig eller mina smaklökar, men av någon outgrundlig anledning slår jag till ändå.. 


Annars då? Jo, tydligen bärgades julgrisen inatt. Jag kände doften av blod på trappan imorse när jag åkte, så jag misstänker att denna lilla nasse har flyttat in i vår källare och återfinns snart i en julkorv nära dig... Stackarn. Vem har kalkylerat med att sluta livet genom att bli doppad i en klick stark senap den 24 december liksom? Troligtvis inte det här lilla trynet. Men bra skjutet Herr jägare! 


För övrigt pratade jag med mina kära föräldrar på en svajig telefonlinje över Atlanten igår kväll. Kom hem! Vi längtar ihjäl oss efter er! 


1 kommentar:

  1. Hihi, jag köper alltid den med Flädersmak när jag är på resande fot!

    SvaraRadera