Powered By Blogger

torsdag 24 januari 2013

VAB och sånt

Som sagt, min tur att vara hemma och vårda barn idag. Bägge kidsen känns, tack och lov, pigga och krya, så vård har det inte varit så mycket av, mer hålla koll på så att de rastlösa små liven inte slår ihjäl varandra. Vad har vi då gjort idag? Inte så mycket vettigt alls faktiskt, men här kommer ett axplock från vår dag this far:

• Sovit tills vi vaknade. SÅ skönt att inte behöva ställa klockan en vanlig torsdag. Vi vaknade vid 07.50, med andra ord nästan två timmars sovmorgon för min del. Lyx!

• Överdoserat tecknade filmer. Kalle Anka, Alfons Åberg, Nicke Nyfiken och Smurfarna. Önskemål om Teletubbies har framförts, men där går min gräns.

• Tagit en kort utflykt till återvinningscentralen samt lokala Ica-butiken. På Ica inhandlades, efter önskemål, glass och maränger. När detta lyx-mellis sedan skulle ätas bröt barnen ihop över att jag fick "goda kokta ägg" och dom "bara glass". Ibland förstår jag mig inte riktigt på mina kids.

• Köpt årets första tulpaner. Jag får galet mycket vårvibbar så fort tulpansäsongen inleds och glömmer lätt bort att det är 16 minusgrader ute och sjukt långt kvar tills vi kan hänga undan vinteroverallerna.

• Laddat ner två svinbra låtar till kvällen TRX-pass. Nu jäklar ska taket lyftas.

• Surfat runt och letat restresor till solen, trots att jag vet att det är högst otroligt att vi kommer dra till Kap Verde eller Kairo på typ måndag. Men man kan ju få drömma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar