Powered By Blogger

tisdag 15 januari 2013

Sagor och Kinnaman

När vardagen rusar på känns det ibland som jag får noll kvalitetstid med barnen. Jag åker oftast till jobbet innan dom har vaknat och hämtar två trötta, hungriga och lite lätt obstinata tjejer klockan 16.30. Från hämtningen och till läggningen har vi cirkus tre timmar tillsammans och under dessa timmar ska det dessutom fixas middag och ibland även handlas, ätas och röja undan misären i köket, badas och tvättas trassliga små kalufser, kollas på Bompa och borstas tänder. Inte jättemycket tid att bara gosa och softa alltså.

Personligen tycker jag att den allra mysigaste stunden med kidsen är kvällssagan, en tradition som jag bär med mig sedan jag var liten böna. Mina föräldrar läste bok för mig och mina syskon varenda kväll och jag minns än idag hur himla tryggt och mysigt jag tyckte det var. Jag tror dessutom att det gjorde mig intresserad av läsning, jag har nämligen alltid tokgillat att läsa ( även om jag just nu orkar max tre sidor/kväll). Barnen uppskattar också vår lilla lässtund och just nu är Alfons Åberg, allt med prinsessor och böcker om kiss och bajs favoriter. Själv längtar jag efter att kunna läsa kapitelböcker för dom, typ Astrid Lindgrens pärlor. Men den tiden kommer.

Brasan sprakar och jag har däckat i soffan med en latte. Imorgon har jag en stor jobbhappening på agendan. Generaldirektören kommer, landshövdingen likaså, och jag hoppas verkligen att allt kommer flyta klockrent. Hoppar i säng tidigt ikväll och laddar upp, men först ska vi tydligen börja kolla på Snabba cash 2. Lite Joel Kinnaman så här på tisdagskvällen kan väl också funka som uppladdning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar