Powered By Blogger

tisdag 8 januari 2013

Tekniska problem och en vanlig tisdag

God morgon världen! Det är nåt strul med Blogger och igår lyckades jag inte få iväg ett enda blogginlägg, utan det bara stod och tuggade. Lätt frusterande. Gör ett nytt försök och ser om Blogger blivit mer samarbetsvillig under natten.

Ja, vad hade jag då tänkt att skriva om igår? Vid närmare eftertanke hände det väl inte så mycket av allmänintresse denna tisdag, men här kommer iallafall en sammanfattning av gårdagens viktigaste händelser:

  • jag inledde morgonen med att konstatera att kaffefiltren var slut och höll på att få ett psykiskt breakdown när jag insåg att min morgonbalja med kaffe inte skulle gå att leverera. Fick nöja mig med en espresso och kände mig galet otillfredställd.

  • jobbade, hade möte, åt rökt lax, jobbade, hade möte och checkade ut från jobbet.

  • hämtade mina ögonstenar på dagis, konstaterade att ingen av dom var så sugen på att följa med hem, utan de ville gärna hänga kvar på dagispersonalens kvällsmöte. Jag lockade med film och glass (varför alla dess mutor?) funkade inte alls. Då fick jag börja hota med inställda simhallsbesök (varför dessa alla dessa hot?)

  • hem och laga middag och fick samtidigt fet ångest över hur stökigt det är hemma. Pusselbitar, dockkläder och ett helt Bamse-memory är saker som inte gör sig så bra utspritt över hemmet. Inget som förhöjer känslan av ordning och välinrett. Måste. Städa. Nu.

  • sprang i högt tempo runt ån och pressade mig igenom ett antal backintervaller. Håll på att bryta lårbenshalsen på en isfläck, men räddade upp situationen i sista stund.

  • torkade kräks och baddade pannan på en ledsen 2,5 åring. Funderade på om det var resultatet av för mycket äggröra, eller om herr Kräksjuka är på tillfälligt besök. Natten har varit lugn, men fortsättning följer. Självklart VAB-pussel idag.


Ja det var min tisdag i koncentrat. Nu tar vi tag i denna onsdag.



6 kommentarer:

  1. Kul att via kommentarer hitta nya bloggar att följa. Hoppas att ni mår bra idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det kul med nya bloggar! Hittade till dig via min vän Carros och gillar din blogg skarpt!

      Radera
  2. Stökigt och rörigt är det även här om det är nån tröst.. Tack att man har en RUT som kommer nästa vecka, då räcker det att plocka bort grejerna!
    Jag har en ny www-adress förresten, ”höjer IT-säkerheten” som min man uttryckte det.. Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att det inte bara är vi som har det lite kaotiskt hemma=) Höjer IT-säkerheten allstå. Nu blir jag lite nyfiken, är det nåt man borde göra kanske? Kram till dig

      Radera
  3. Heja dig Stina! Tycker du är grym. Punkt.

    Tack för ditt mail förresten, jag ska svara så fort jag gjort slut på alla svepskäl för att slippa träna ;-)

    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Och vad det gäller träningen så är det no panic at all, erbjudande kvarstår självklart tills du känner dig redo! Lycka till med tentorna, jag minns så väl den där stressen och paniken som alltid infann sig innan tenta.. KRAM

      Radera