Powered By Blogger

måndag 21 januari 2013

Nytt husdjur?!

Efter jobbet tog jag och småttingarna vägen förbi djuraffären för att köpa kattkäk. Barnen formligen älskar att glida runt på Zool-katten och spana in kaningodiset, hundkopplen och hamsterburarna. Sådär lagom upphetsande om ni frågar mig. Idag hängde vi en LÅNG stund inne vid akvariefiskarna och Maja lät meddela att hon nog hellre vill ha ett rejält akvarie än en sparkcykel i födelsedagspresent. Won't happen! Jag kan inte föreställa mig nåt mer meningslöst husdjur. Och sen tvingas man dessutom stå och skura bort alger , plantera svindyra växter och pynta akvariet med skattkistor i plast. Nej, det känns verkligen inte som mitt gig.

Nu ska jag ta mig i den berömda kragen och ge mig ut på löpdate. Siktar på runt en mil. Känner just nu att 500 meter ner till Mc Donalds vid Braskens bro känns mer lockande..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar