Powered By Blogger

onsdag 16 januari 2013

Listdags

Jag är barnsligt förtjust i listor av olika slag. Att fylla i "Mina vänner-böcker" var nåt av det bästa jag visste när jag var typ 11-12 år, ni vet skriva vem man ville ha chans på och vilken som var ens favoritfärg. Jag tänkte damma av detta gamla intresse igen genom att besvara nedanstående frågor, en lista som cirkulerar runt på några av de bloggar jag följer. Håll till godo och besvara gärna listan ni med!

Brukar du komma i tid?

Så gott som alltid! Jag är snudd på neurotiskt rädd för att komma för sent och är ofta 10 minuter för tidig till olika saker. Jag kan bli galet frustrerad på folk som tycker det är helt fine att dyka upp en kvart efter utsatt tid utan att be om ursäkt. SLÖSA inte med min tid liksom!

När blev du fotad senast?

Idag. I samband med dagens jobbhappening. Tyvärr såg jag ut som sju svåra år och ett nödår. Tur att det finns photoshop. Hoppas även vid min gud att de kommer använda detta redigeringsprogram innan bilden publiceras nånstans!

Hur känner du dig nu?

Nån konstig kombo av svintrött och lätt rastlös.

Vanligaste färg på dina kläder?

Hmm. Tror nog att svart dominerar. Men gärna med inslag av rosa.

Kan du laga mat?

Jag kunde. Men eftersom jag lever ihop med en man som är kung i köket har min kompetens drastiskt försämrats på detta område under de senaste åren. Jag har väl i och för sig aldrig varit nån stor stjärna i köket som styr upp långkok, men jag är rätt vass på köttfärspaj.

Blir du bra på kort?

Tyvärr inte. Blundar ofta eller gör konstiga miner som får mig att se lätt efterbliven ut.

Hade du en bra kväll i går?

Jodå. Tills det var dags att sova. Natten var ju, som ni redan vet, en total disaster.

Din favoritdryck på morgonen?

En stor balja svart kaffe. Bara kaffe. Starkt som tusan och bryggt på mörkrostade bönor.

Är du nyttig?

Hyfsat. Försöker äta och träna bra, men visst hamnar även jag i godis- och ostbågsträsket ibland. Försöker dock hålla det värsta snaskandet till helgen.


Vilken tid gick du upp i dag?

06:08. Samma tid varje vardag. Snoozar sällan. Jag är i regel rätt morgonpigg.


Hur mycket krävs för att du ska bli full?

Oj då. Som småbarnsmamma med minus på sömnkontot behövs inte mycket för att jag ska bli tipsy. Typ tre glas vin eller en halv flarra bubbel.


Jag sover?

Vart och hur som helst. Jag är inte det minsta bekväm på den punkten.


Vem ringer du när du är arg/ledsen?

Min syrra. Eller min mamma. Eller min sambo. Beror lite på vad som är problemet.


Vad skulle du behöva just nu?

En helkroppsmassage.


Vad var det första du sa i morse?

"God morgon världens finaste" (till en yrvaken 2,5 åring)


Har du sovit i din egen säng i natt?

Nix. Blev soffan till sist.


Har någon annan sovit i din säng i natt?

Ja. Två barn, en man och troligtvis även en katt.


Har du körkort:

Ja. Pappa tjatade som fasen, så jag tog det direkt när jag var 18 år. Sjukt ointresserad då, men galet tacksam att han tjatade så här i efterhand.


Vad ser du fram emot mest denna vecka?

Lördagsfrukosten med familjen och lördagskvällen på stan med fina vänner.


Vilken är din käraste ägodel (förutom man och barn):

Min I-phone. Utan tvekan.


Det här tröttnar jag aldrig på att äta:

Sushi!

Min bästa egenskap:

Min sociala komptens får jag nog säga. Jag gillar att prata och umgås med alla typer av människor.







2 kommentarer:

  1. Vilka roliga frågor och bra svar!! Och det här med sömn och föräldraskap.. Passar inte alltid så bra ihop och man sover lite, uppe om nätterna och springer. Tur det finns concealer. Kanske skulle va en av frågorna- vilken man använder:-)

    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Ja det borde läggas till i frågebatteriet Sara! Kram

      Radera