Powered By Blogger

torsdag 17 januari 2013

Finlunch

Idag har jag ätit finlunch på stan! Det hör inte till vanligheterna att jag får tid och möjlighet till det, så det var riktigt nice. Jag fick dessutom äntligen möjlighet att lunchdejta min fina vän och tidigare instruktörskollega Sara, och vi hade en hel del catching up to do, eftersom det var galet länge sen vi sågs. Eftersom jag nästan aldrig är på stan har jag riktigt dålig koll på vilka lunchställen som är heta. Sara introducerade mig till den nya saluhallen, jädrar i havet vilket trevligt litet place! Här kan man käka grymma luncher, men även köpa med sig diverse delikatesser, färskt bröd, charkuterier och fisk och fortsätta matorgien hemma.

Jag betalar gärna 20 spänn mer för en lunch och får mat som är lagad på riktigt schyssta råvaror. Hit lär jag återvända!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar