Powered By Blogger

lördag 19 januari 2013

Slapp lördag

En lördag som har gått i "ta dagen som den kommer" anda. Sovmorgon, långfrulle med nybakat surdegsbröd från bästa Ronaldo, kojbygge med kidsen, korvgrillning i öppna spisen och jag har även hunnit med en löptur i kylan. Med fyra lager funktionskläder på överkroppen och kompressionstights och vintertights på benen så gick det riktigt bra. Det var bara kinderna som blev lite rimfrostiga. Jag citerar min kloka vän Sophies status från Facebook idag, "jag hänger inte på gymet för att bli smal och vältränad, jag hänger där för att själen ska få vila". Exakt samma sak gäller för mig när jag drar ut och kutar i 14 minusgrader. Att man kommer i form är ju förstås en schysst bonus!

Nu dusch och fix, sen ner på stan för att i efterhand fira att min vän Caisa gick och gifte sig i smyg på Gotland. Det blir nog en riktigt nice tillställning!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar