Powered By Blogger

lördag 26 januari 2013

Städning -nja...

Lördag! Vaknar klockan 07.15 och tar en långfrukost med familjen, läser Corren ordentligt och njuter av lugnet. P drar iväg på nåt jobb-gig hyfsat tidigt och jag försöker lätt desperat baka/tvätta/städa och planera kalas på en och samma gång. Det går ärligt talat kass, eftersom jag har två barn som passar på att plocka fram saker som jag precis ställt undan/häller ut en påse strössel på det nydammsugna golvet/spiller ut ett glas cola på Pippi-pusslet unt so weiter. Ni fattar grejen, två steg fram och ett tillbaka. Mormor och morfar förbarmar sig över barnen och sticker och åker pulka. Jag borde väl egentligen passat på att feja med dammvippa och trasa då, men löpsuget tog överhand. Drygt en mil i blek vintersol på ben som gick som små trumpinnar blev resultatet. Älskar när löpningen flyter! Och nånstans tröstar jag mig med att det nog ändå är bättre att städa EFTER kalaset. 4-åringar struntar förmodligen rätt hårt i om hallspegeln är putsad eller ej.

Barnens farfar har kommit på besök och Maja har fått massor fina presenter. Mest populär blev nog ändå Askungen-klänningen med tyll, underkjol och "diamanter". Inte direkt "less is more" på den outfiten, men min lilla prinsessa tokgillar förstås kreationen!

Nu blir det oxfilé och ett glas rödtjut, perfekt lördagsmiddag! Skulle tro att jag somnar i soffan innan klockan slagit 21.00...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar