Powered By Blogger

lördag 19 januari 2013

Grym tjejkväll

Sweet Lord vilken trevlig kväll jag, Cissie och Caisa hade igår, den kommer jag leva på länge! Vi inledde kvällen på Stora Hotellet. Vi hade tänkt att ta ett glas bubbel innan middagen, men bartendern övertygade oss om att satsa på en kanna sangria gjord på prosecco istället. Det var en galet stor balja han dukade fram, så där satt vi ett bra tag och pratade gamla gymnasieminnen, om livet som tvåbarnsmödrar och tusen andra viktiga och oviktiga saker och blev lite lätt tipsy. Jag måste säga att miljön i Storans lounge är riktigt nice, om man kisar med ögonen och försöker tänka bort bartenderns extremt breda östgötska känns det nästan som man är i en hotellbar i Berlin, Milano eller London. Love it!

Middagen intogs på Riva, där vi lyckades få ett av dom absolut bästa borden och kunde obehindrat spana på allt folk som rörde sig i Linköpings nattliv. Det var gott käk, särskilt nöjd var jag med efterrätten: Tiramisu, som är min favoritdessert alla kategorier. Vi hängde kvar på Riva ett bra tag, drack drinkar och tog även ett väldigt otippat hotshot-race. Hyfsat mycket 90-talsfeeling på den! Vi drog även in på Harrys en kort runda, men vi kände nog alla tre ett stort "nja" på den. Seriöst, det var så mycket överförfriskade människor att det kändes som vi hamnat mitt i en Ålandskryss, och dom flesta var dessutom så unga att åtminstone jag fick känslan av nattvandrare förälder. När killar som knappt har lämnat moppeåldern försöker dansa sexigt framför tre småbarnsmammor blir situationen lite tragikomisk och vi pallade inte särskilt lång stund innan vi tog en taxi hem till den trygga villaförorten. Summa summarum: En underbart trevlig kväll med fina vänner!

Nu hänger mini och jag i soffan framför Bompa. Kaffe, jag måste fixa kaffe. Jag är visst lite sliten idag, men det var det lätt värt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar