Powered By Blogger

torsdag 10 januari 2013

Spice n' rice

Jag och min kollega Helena fick uppdraget att fixa avtackningspresent till en kollega som slutar imorgon, och drog därför ner till stan på lunchen. Eftersom jag inte jobbar särskilt "city-nära" känns det alltid lite exotiskt att få kasta sig ut bland folk och rörelse i Linköpings stadskärna en vanlig vardag. Jag blev galet sugen på att leta rea-fynd, men det fanns inte riktigt tid till att stå och riva bland rea-underkläderna på Lindex.

Vi hittade iaf två klockrena (tror vi..) presenter och vi hann även kasta i oss lite schysst thaikäk på Spice n' rice. Som vanligt körde jag på favoriten kycklingfilé med cashewnötter. Kocken hade nog just idag gått lite väl hårt på chilin, för min näsa började droppa som en vattenkran med dålig packning och jag blev helt fuktig under armhålorna av all hetta, starkt men gott!

Nu hämta kottar, storhandla, fixa middag och instruera ett kvällspass. Ingen problem att slå ihjäl tiden direkt.



1 kommentar:

  1. Gott med kina mat.
    Gillar buffer som finns i veckorna, får man äta vad och hur mkt man vill.
    Nudlar & kyckling är en favorit för min del.

    SvaraRadera