Powered By Blogger

lördag 12 januari 2013

Överskattad film

Alltså, nu kanske jag ger mig ut på tunn is, men jag måste säga att jag verkligen inte kan förstå storheten med "Sagan om ringen-filmerna". Det bör väl tilläggas att jag generellt har väldigt svårt för Fantasy och går inte igång särskilt hårt på talande hästar och män med konstiga öron, jag förstår liksom inte grejen. Min käre sambo hävdar dock med bestämdhet att det hör till allmänbildning att ha sett denna trilogi, och att jag måste ge filmerna en ärlig chans. Problemet är bara att de kräver ju för fasen 100% fokus, och det passar mig väldigt dåligt. Det räcker med att jag kastar ett getöga på Facebook eller hämtar en kopp kaffe så har det dykt upp nån ny skäggig man med stripigt hår och har synpunkter om den där jäkla ringen och jag fattar nada. Näe, nu ska jag ta makten över fjärrkontrollen och snabbt byta över till nån romantiskt komedi. Räkna med ramaskri och vilda protester.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar