Powered By Blogger

lördag 12 januari 2013

Sliten

Näe ni, det är nåt djävulskap som satt bo och flyttat in i min mage. Jag har sovit mellan 19.00 och 07.30, med undantag för att gå upp och dricka ett glas vatten och känner mig ändå överkörd och manglad. Seriöst, jag har sovit mer än vad en tremånaders bebis gör, jag borde vara mer utvilad och pigg än nånsin, men icke. Illamåendet har iallafall gett med sig, men magen är öm, ond och svullen. Och enligt människor i min direkta närhet är jag dessutom rätt gnällig. Kan stämma.

Eftersom jag är en extremt rastlös själ pallade jag inte ligga hemma och friskna till, utan vi är på väg ut till landet. Jag kan ju faktiskt lika gärna ligga där och tycka synd om mig själv. Den enda spikade planen för dagen är att fixa våfflor med grädde och sylt åt görlsen, som dom har tjatat om detta. Själv håller jag mig nog till blåbärssoppa och skorpor.

Shit pommesfrites vilket trist inlägg. Verkligen pensionärsvarning att ägna ett helt inlägg åt att beskriva sin sviktande hälsa. Lovar att det inte ska bli en vana.

Trevlig lördag på er!



1 kommentar:

  1. Krya på dig.
    Låter så gott med våfflor, finns det nåt godare än nyfrästa våfflor med jordgubbssylt...

    SvaraRadera