Powered By Blogger

torsdag 5 januari 2017

Stor eller liten

Veckans fetaste vuxenpoäng: 
Jag bär mitt livs första Ecco-skor. Och det är ta mig tusan det skönaste som någonsin suttit på min fot. Fodrade och med goretex. Moget. Vuxet. Vettigt. 


Veckan "jag är nog inte så vuxen ändå"; jag har fastnat helt i ungdomsserien SKAM. Åhhhhh, så bra. Gav den ett försök för ett par veckor sen, men gav upp efter två avsnitt. Då tyckte jag bara det var norsk tonårsångest, fattade inte alls hypen. Men jag gav serien en chans till och efter avsnitt fem var jag fast. Tokfast. Grymma skådespelare, grymt snyggt gjord och en brutal tillbakakastning till sin egen osäkra gymnasietid. Ni hittar SKAM på SVT-play.


Dagens önskan:
Bli av med huvudvärken. En gång för alla. Har en date inbokad med Samuel i eftermiddag, får se om han kan göra nåt som värktabletter, stretch, yoga och liniment inte kunnat fixa...Knäcka nån kota, vrida rätt nåt ligament. Vad tusan som helst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar