Powered By Blogger

fredag 13 januari 2017

Dejligt

Sjukt bra fredag i en sliten 38-årings liv. Sjukt bra. Alltså kunde inte ha varit bättre. På den nivån liksom. 

Började med att äta frukostbuffé. I lugn och ro och med bästa sällskapet. Eftersom jag reser en del i jobbet äter jag ju hotellfrulle rätt ofta, och det är ju alltid gott och lyxigt, men det är en HELT annan sak att göra det när man är ledig. Sitta länge. Hämta mer äggröra. Dricka en kopp kaffe till. Njuta. 

Efter frullen drog vi ner i hotellgymmet, som var grymt, och rev av ett riktigt bra överkroppspass. Efter gymmet direkt in i spa:t, som vi hade helt för oss själva. Fördelen med att bo på hotell på vardagar; businessfolk sitter i möten och skriver viktiga dokument på dagtid, dom hänger inte i poolen eller bastun. Riktigt  fin bonus att slippa trängas med andra.

Vi lyckades flörta till oss sen utcheckning och när den var gjord promenerade vi över till Vesterbro och käkade lunch i "Köddebyn". Köttbyn. Köpenhamns meatpacking district. Hippt och trendigt, och dessutom var ju lunchen helt superb. Ska inte tråka ut er med långa matbeskrivningar, men den där stenugnsbakade foccacian fylld med getost, ruccola, rostad pumpa, pesto och nötter var så jäkla god att jag nästa fällde glädjetårar. Sweet Lord. 

Efter lunchen strosade vi runt på Vesterbro, jag shoppade loss och köpte en klänning, två blusar och en löparjacka. Dessutom massor fina kläder till kidsen och två diskborstar åt Patric. På beställning. Tydligen är danska diskborstar med "naturhår" överlägset bäst. Kul present annars. 

En fika. En tur på Fisketorvet. Tåg till Kastrup. Häng i loungen. 50 min flyg och sen hemma i Linköping igen. 

Tack syster yster och Lo för två helt fantastiska dagar. Grym trip -den lever jag på länge! Riktigt riktigt länge. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar