Powered By Blogger

tisdag 10 januari 2017

Feeling

Herregud. Jag fick feeling i köket ikväll. Tro det om ni vill. Jag är själv i chock. 

Hackade lök. Fräste vitlök. Skar kyckling i perfekta bitar. Kryddade med omsorg. Piffade med fond, cremefraiche och grädde. Gick crazy och hackade ner några gamla chorizo. Gick ännu mer crazy och gick ut i trädgården och letade färska kryddor. Spoiler alert; jag hittade ingen prunkade basilika under snöslasket. Ville inte ge mig. Hade sjuk feeling. Hittade en gammal chilifrukt. Hackade och hävde i. Kände att det började spåra rejält när jag övervägde att toppa med karmellfärg för att uppnå rätt kulör. Lät bli. 

Åkte till Toys R Us och lät grytan puttra i två timmar. TVÅ TIMMAR. När lagade jag något som tog längre tid än snabbmakaroner senast? Kom hem. Åt och njöt. Barnen bara; DET ÄR STARKT! Vad är det för krydda? Varför har du blandat korv och kyckling? Den uppskattningen. Imorgon återgår vi till Mamma Scan igen. Just sayin. 

Typ så här såg den ut. Eller nästan. Eller inte riktigt. Men det var iallafall kyckling. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar