Powered By Blogger

onsdag 10 februari 2016

Transportdag

Imorse tog jag farväl av Schweiz. Eftersom mitt förkylningsvirus vägrar ge med sig har jag låtit kroppen vila, men tidigt imorse tog jag på mig löparskorna och tog en promenad upp till den mäktiga katedralen i Lausanne -tänkte att det kunde vara kul att sett något av själva stan. Utsikten där uppifrån, utöver Genevesjön är nog riktigt mäktig, men idag var det dimma och regn och noll sikt. Jag tog ett varv inne i kyrkan också, extremt pampig byggnad. Jag förundras alltid över hur dom på 1100-talet lyckades konstruera sådana byggnader -när dom typ gjorde ritningar i sanden med en avbruten grankvist. Galet. Och imponerande. 

Annars har jag mest transporterat mig idag: tunnelbana till Centralstationen-tåg från Lausanne till Geneve-flyg från Geveve till Arlanda-Arlanda express till Stockholm C och sist X2000 mellan Stockholm och Linköping. 

Borta bra, men hemma bäst. Nedanstående sms landade som bomull runt mitt hjärta. Älskade, fina familj, vilken otrolig tur att jag har er att komma hem till. Ni betyder allt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar