Powered By Blogger

måndag 1 februari 2016

Frulle

Jag är periodare när det kommer till frukost. 9 gånger av 10 kör jag samma sak och då kör jag det rakt av i några månader. Ett tag var det alltid grekisk yoghurt med bär och nötter, ett tag var jag helt inne på grötspåret. 

Just nu befinner jag mig i min rågkuse-med-lagrad-ost-fas, kompletterad med en latte från Nespressomaskinen. Tror denna fas hänger i några veckor till. Det där med ost är min grej. 

Annars då? Jo tack. Influensan ersattes av halsont och jag låter lagom beslöjad på rösten. Tänk en kvinnlig Bengt Magnusson som dessutom har druckit några för många whiskey. Jag opererade bort mina halsmandlar för ett antal år sedan, väldigt bra grej, det enda minuset är att när man väl får ont i halsen kryper det lååååångt ner. Och biter sig fast. 

För övrigt har kommentarfunktionen på bloggen ballat ur och jag kan av någon anledning inte publicera era kommentarer. Jobbar på att lösa det. Men bara så ni vet, jag blir grymt glad när någon skickat en liten hälsning till mig!

Tisdag. Tre möten och en videokonferens. Club-blazer, nystruken ljusrosa skjorta och stövletter med klack. 37-årig brat. Minus backslick. 

Dagens frulle. Fin-porslinet från Rörstrand och kaffekoppar från loppisen i Linghem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar