Powered By Blogger

lördag 20 februari 2016

Lördagen

Och när den planerade sovmorgonen transformeras till "vakna-av-två-morgonpigga-barn-strax-efter-sju" är det bara att gilla läget -brygga extra starkt kaffe, lägga extralagrad ost på mackan och ta en extra lång dusch. 

Jägaren begav sig av i gryningen och idag sköts det enligt uppgift två rävar. Inget man lägger på tallriken direkt. Viltvård enligt uppgift. Oklart enligt mig. Gillar när han skjuter saker som gifter sig med bearnaise och vitlökssmör. 

Moa blev medbjuden på grillutflykt i Vidningsjö med kompisen Blanka och Maja och jag tog en roadtrip med moster Liza. Fika och loppis på Brunneby musteri och en tur till stadsbiblioteket. Mysigt! Och vissa loppisfynd gjordes allt. Moa hade grillat korv och krabbelurer (sjukt gott, bara så ni vet!) och kom hem sotig och lycklig. 

Ut och löpa sju kilometer i snöslasket med pigg liten hund. Ibland är det bra att ha vovve och därmed tvingas ut, trots att vädret är kass. Jag hade med största sannolikhet inte dragit på mig löparskorna och gett mig ut i mörkret och rusket om jag inte haft sällskap av min sibiriske vän. Vi hade en mysig tur ihop. Jag gillar ju egentligen att löpa i skitväder. Går igång på snålblåst i ansiktet och snö i nacken, men det bär alltid emot innan. Och kroppen var med mig idag. Skönt! 

Spela spel med kottarna, äta hjort och ladda för mello. Ungefär så. Fin lördag. Tacksam. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar