Powered By Blogger

lördag 27 februari 2016

Manlig dominans

Lördag! Sovmorgon tänker ni? Nope säger jag. Äldsta pinglan väckte mig 05.50 för att fråga om moster var på ingång för deras biodate. Nja, sådär sex timmar senare var det bestämt att hon skulle hämtas upp. Tre koppar kaffe och två rostade mackor senare var jag människa. 

Jag drog till gymmet vid 09-hugget för att instruera spinningpass. Tunga ben, men mycket folk och bra tryck i salen.

På gruppträningspass är det i regel kvinnlig dominans, men icke idag. Jag och en kvinnlig kund -resten män. Kul! Alltså, jag gillar kunder av kvinnligt kön också, men det gläder mitt instruktörhjärta när männen vågar släppa hantlarna och Smith-maskinen i gymmet och kliva in i gruppträningssalen! 

Maja drog iväg på sin efterlängtade biodate och resten av familjen åkte och lämnade vovven hos hundvakten. Tara får flytta hem till sin gamla ägare i Flen när vi drar på vacay, känns tryggt och bra. Men så himla ovanligt och tomt att inte ha den ryska vännen i huset... Man vänjer sig fort vid sina fyrfota vänner. Barnen är livrädda att vi har lämnat tillbaka henne forever. Skulle inte tro det...  

Vi har under dagen även hunnit införskaffa vissa förnödenheter, såsom joggingskor, hörlurar, pysselböcker och riskakor. Alt för att göra morgondagens flygning så smidig som möjligt. Nu är det nära! 

Saknad ryss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar