Powered By Blogger

måndag 8 februari 2016

Ost och franska

Hej Schweiz! Hej Lausanne! Hej obegriplig franska! Hej gökur! Hej ost och choklad! 

Jag har, som ni säkert förstår, landat i Switerland, där jag befinner mig för att föreläsa på en konferens imorgon. Lausanne verkar vara en himla fin stad, jag har dock mest jobbat ikväll, och inte hunnit köra nåt sightseeing-race direkt. Men gamla stan där jag bor är ytterst trivsam, ska försöka utforska det lite mer imorgon. 

Jag har dock fått käka middag på äkta Schweizisk resturang och nationalrätten fondue stod på menyn. Detta innebär, för er som inte har egen erfarenhet, typ två liter smält ost som man doppar små brödbitar i. Typ hela kostcirkeln. Not. Men väldigt gott! Och en väldigt trevlig middag. 

Jag tycker alltid det är lite jobbigt att konversera en hel kväll på engelska, men ikväll flöt det på bra. Fick dessutom dra på mig min "business-dress". Knälång klänning och högklackat kör jag inte direkt varje måndagkväll. 

Sova. Ladda. Imorgon kör vi! 


1 kommentar:

  1. Wow du är så cool!! Snacka om kvinna i karriären! Kör hårt idag!! :)

    SvaraRadera