Powered By Blogger

fredag 19 februari 2016

Djuriskt

Fredag. Fy fanken så fint. Sovmorgon imorgon känns extremt efterlängtat. Låt oss sova till 09.00. Minst. Ja, herrn i huset ska ju ut och jaga räv och hare, så han lär väl gå upp innan gryningen. Helt självvalt, så jag tycker inte det minsta synd om honom. Vi andra ska sova. Länge. Gott. Djupt. Capish? 

Annars då? Ätit världens godaste lasagne, tilltagad av min käre far. Så grymt att slippa fixa käk på fredagkvällen. Han slår verkligen Linas matkasse med hästlängder min pappa. En hel långpanna dessutom, matlådor is comming up! 

Fick för övrigt nedanstående utmaning skickad till mig på Facebook. Eller utmaning förresten? Det är väl hårt att kalla det. Tidsfördriv är nog mer rätt benämning. 

Begynnelsebokstaven i ert namn blir svaret, ah ni fattar. Haka på vet ja! Blir bättre och roligare efter två glas ripasso. 

Jag heter: Stina 
Jag är: slarvig men snäll 
Jag är rädd för: Sjunkande skepp och skallerormar 
Jag är inte: svårmodig eller skelögd
Jag har: skoskav och sommarlängtan
Jag gillar: saltlakritis, skidåkning, solidaritet 
Jag äter inte: surkål
Djur jag påminner om: surikat, säl eller sugga. Beror helt på dagsformen. 

Trevlig helg kamrater!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar