Powered By Blogger

tisdag 16 februari 2016

Storhushåll

Idag skulle en av Majas kompisar följa med oss hem efter skolan. Det slutade dock med att jag fick med mig fem sköna kids hem från skola och dagis. Just då var jag ju inte helt missnöjd över att min fina pappa lämnat köttfärssås och spagetti i kylen, som bara var att värma. Ett av kidsen är dock vegetarian, så jag stekte lite pannkakor också. Och resten av kottarna fick således dessert. Ytterst poppis. 

Dessutom mutade jag dom små liven med att få käka framför tv:n. Inte helt politiskt korrekt, men hey rodda fem barn själv innan du dömer mig. Lite Disneyfilm till pasta och pannkakor underlättar processen avsevärt. Och hallonsylt på mattan och köttfärssås på soffkuddarna har ingen dött av. Vad jag vet. 

Hur som helst värmer det mitt hjärta att mina barn har så fina vänner. Och att dom är så fina mot varandra. Låt det fortsätta så. Även när dom är 14 och i skenande pubertet, Please! 

Nähä. Sanera ett vardagsrum och packa en övernattningsväska. Imorgon ska jag utgick resa igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar