Powered By Blogger

fredag 13 november 2015

Nattklädd

Inledde dagen med att lämna Mini på dagis, där det idag var pyjamasparty och spa. Har jag sagt att vi har världens bästa förskola? Således inga kläddiskussioner imorse, utan bara att borsta hår och tänder och sen iväg -hur bra??? 

Under dagen har kidsen fått massage, fotbad, manikyr och enligt uppgift även vatten med gurkskivor. Låter som en rätt najs fredag i mina öron. 

Pyjamas-bruttan

Själv fick jag snällt hoppa ur pyjamasen och dra på mig vanliga kläder och åka till jobbet. Och där var mer fokus på videomöten och långa telefonsamtal än spa-behandlingar. Om en säjer't. 

Jag hann även klämma in 40 minuter klassisk styrketräning på världens bästa gym, innan det var dags att kasta sig hem och sminka upp storstruten som skulle på skräck-disco. Klockan 18.00 stod hennes kavaljer, vampyren Simon, utanför dörren redo att eskortera henne till Ånestads skolans matsal. Jo, jo. 


Nu tar vi helg. Kraschar i soffan med chips och cola. Och njuter av att klockan inte ringer 05.50 imorgon. 

För övrigt fick jag följande fråga från en oerhört godhjärtad kollega idag: "jag tänkte baka lussekatter och undrar bara om du vill ha några påsar, det känns som jag har lite mer tid över än du". Jag blev så glad att jag nästa började tjuta. Fina människa. 

Ha en fabulös fredag gott folk! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar