Powered By Blogger

måndag 23 november 2015

Måndag i storstad

I fredags beslutades det att jag skulle åka till London på tjänsteresa idag. Ibland går det undan. Flygbiljetter och hotell styrdes upp sent i fredags eftermiddag och jag hann knappt fatta att jag skulle åka förrän jag var här. 

Jag flög från Linköping till Amsterdam och sedan vidare till Heathrow. Så grymt skönt att slippa kuska upp till Arlanda. Fem minuter hemifrån så är du i incheckningskön liksom. Älskar't. Då kan jag leva med en extra mellanlandning. Hann dessutom dra i mig en "Gingerbread latte" på Starbucks under min timme på Schiphol. Sånt gör en mellanlandning ännu bättre. 

Jag bor i South Bank, precis nere vid Themsen och London Eye, ni vet. Tog en promenad där ikväll och slogs av hur himla vackert London är. Och hur himla trevliga engelsmännen är -svinbra service och trevligt bemötande rakt igenom. 

Syftet med promenaden var faktiskt mest att kolla var "The royal festival hall" låg, där mötet ska vara imorgon. Skaplig pensionärsvarning på att reka locations kvällen innan -men hey, jag är snart 40 år,  då får man ha lite mogna beteenden för sig. 

Nä, nu ska jag gå och hämta mig nåt käk och plocka med mig upp på rummet. Vägrar gå på resturang ensam. Får hjärtklappning av tanken på att sitta där och skåla med mig själv och se folk som kastar medlidsamma blickar på en. Nä, då är indiskt i hotellsängen bättre. 

Sen måste jag plugga glosor. Känner att engelska än är lite rostig... Hoppas det släpper tills imorgon! 

Saknar som vanligt mina gryn när jag är borta, men dom lever loppan hos mormor och morfar och det lär inte gå nån nöd på dom! 

So long! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar