Powered By Blogger

måndag 2 november 2015

Lax och löp

Reflexväst och mössa på kvällens löprunda -hejhej höst! En löprunda som satt långt inne, men ändå blev av. 

Min käre sambo blev sen från jobbet, mitt blodsocker gick ner below zero och kidsen och jag var dessutom inne i ett rafflande parti Pippi-bingo. Orken tröt och laxen som stod i ugnen lockade betydligt mer än löpning. 

Klockan hann bli 19.30 innan jag bestämt mig och jag fick plocka fram den där berömda disciplinen idag. 

Det hade varit galet lätt att sjunka ner framför Sveriges mästerkock med barnens halloweengodis (det lilla som finns kvar..) och strunta i Asicsen, men jag vet att mitt psyke behöver nöta asfalt. 

På med löparstassen, fundera ut en lagom lång runda, trycka in bästa spellistan i öronen och bara köra. Det var min plan. Jag vet av erfarenhet att jag brukar springa snabbt i mörker och jag vet dessutom att jag brukar springa snabbt när jag är hungrig (troligtvis för att jag längtar hem till käket) och så även idag. 

7 korta och snabba kilometrar i höstmörkret revs av och bitvis hade jag riktigt löp-flow. Svårslagen känsla. 

Dom låtar som fick mig att ta i lite extra idag var:

• Lay all your love on me -ABBA (bästa ABBA-låten ever och jag börjar uppenbarligen bli gammal som går igång på Björn och Benny) 

• Big city life -Mattafix (fin-fina minnen till dessa tunga basrytmer) 

• I will wait for you -Mumford & sons  (älskar den dängan, bästa glad-pepp-jag-vill-festa-låten). 

Nu sjunker jag ner i soffan. Med lax i magen och endorfiner i systemet. Precis som det ska vara. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar