Powered By Blogger

torsdag 5 november 2015

Hur hinner ni?

Stockholm tur och retur idag. Upp i ottan. 

Möte på Socialstyrelsen om mina hjärtefrågor och tack vare svärfar hann jag dit i tid. Jag brukar i regel promenera dit, men hade inte tiden på min sida idag, och skulle därför haffa en buss. 

Problemet var bara att jag inte hittade nån busshållplats. Jag gick runt som kusinen från landet och spanade efter stolpar och busskurer. Tur att svärfar har koll. Och tur att jag hann i tid, för det blev ett riktigt, riktigt bra möte. 

Hetsäta en lunchsallad på perrongen i väntan på tåget. Kallt och snorigt, men det var väl helt ok fram tills nån oborstad person började röka precis bakom min rygg. Min avokado och ruccola blev marinerade i Gul Blend. Hänsynsfullt. Jag hatar cigarettrök. HATAR. Blir aggressiv. Bara så ni vet. 

Försöka besvara 47 mail och skriva ett remissvar på tåget, men drabbas av fet åksjuka. Åka baklänges på X2000 är helt värdelöst. Nästan lika värdelöst som cigarettrök. 

Hämta barn. Skjutsa till dans. Vilja köra yoga och bli lite bitter för att jag inte fick ihop logistiken kring det. Hämta kvarglömda grejer hos mina päron. Sleva i mig en portion köttfärssås. Konstatera att tvättberget växer och att den rena tvätten fortfarande inte vikt ihop sig i prydliga högar. Läsa saga. Lägga barn. Fylla i papper till försäkringsbolaget. Sanera hallen från sand. Vattna krukväxterna. 

Hur fan hinner folk ha välansade ögonbryn, fixade naglar och prydliga garage? Va? Va? Va? Jag bara undrar. 

2 kommentarer:

  1. Om vi ska hinna ALLT och inte bli knäppa på kuppen får vi sluta jobba, vinna på lotto/ärva rikt OCH köpa oss en massa hjälp (typ städ, terapi och manikyr). Men då kan vi ju inte bocka av alla områden ändå, som ex en stimulerande karriär. Omöjlig ekvation alltså!

    Det jag gillar mycket med din blogg är att du också visar tvättberg, utväxt och spynätter, liksom goda vintillfällen och att få ihop tid/energi till schyssta träningspass - rätt befriande i jämförelse med många andras perfekta fasader!

    Heja dig och trevlig helg! /Jojjo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vilken fin kommentar! Nu blev min själ alldeles varm! Tack snälla Jojjo! Kram på dig!!

      Radera