Powered By Blogger

fredag 27 november 2015

Julhets

Nä vet ni vad. Ska den där j-a julhetsen rulla in redan nu? Orka liksom. 

På min kvällspromenad genomförde jag en enklare Gallupundersökning. Resultatet visade att 95% av våra grannar redan har pimpat sina fönster med stakar, julstjärnor och praktfulla amaryllisar. Själv har jag inte slängt pumpan från Halloween än. Vi är på rätt olika nivå med andra ord. 

Ikväll har jag, i gott sällskap av mormor, iallafall inhandlat julklänningar till barnen. Och dessutom en tomteklänning som mini ska ha på ett kalas med jultema nästa helg. Mamma peppade mig även att inhandla en julstjärna och två påsar mossa. Jag är på gång. Vill det sig riktigt väl orkar jag leta fram nån skev adventsljusstake ur gömmorna i helgen. Vi får se. Risken att grannarna slutar hälsa på mig är annars överhängande. 

I övrigt känns det som jag gått in i en vägg. Så.Himla.Trött. 

Fredag. Får man gå och lägga sig klockan 21.23 då?

Grannarnas fönster. Typ. Stilrent och välputsat. #ångest 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar