Powered By Blogger

söndag 8 november 2015

Alla pappors dag

Fars dag och alla fenomenala pappor ska förstås hyllas denna dag! 

Dagen inleddes med frukost på sängen för barnens pappa. Han firades med extrem skönsång och fina paket. I det ena paket låg ett vapenfodral (som han hett önskat sig) och i det andra låg det en halv burk liniment, ett trasigt programkort från Boxer och en liten tång. Den grymma presenten fixade Maja på morgonkvisten. Länsade typ hallbyrån och slog in krafset i papper. Funkar det med. 

Jag fick möjligheten att fira min egen fantastiska  pappa på lunchen, då han och mamma kom hit och käkade älgfärsbiffar med gräddsås och pressgurka och äppelpaj med hemslagen vaniljsås till efterrätt. Söndagsmiddag deluxe. 

Fars dag. Pappas dag som sagt. Och jag vill ta tillfället i akt och säga att jag är glad ända in i själen över att jag har en pappa som har ett hjärta av guld, som alltid ställer upp för oss och är omtänksam och generös utöver det vanliga. Tack livet för det! 

Annars då? Instruerat dubbelpass och kan bara konstatera att jag älskar "mina" kunder och "mitt" gym. Svettfest när den är som bäst! 

Och väl hemkommen från gymmet visar det sig att barn nummer två har dragit på sig syrrans feber och sportar 39,4 as se speak. Satan så segt! 

Verkar som vi får inleda veckan med VAB. Eller snarare VOB, har en del skarpa deadlines som jag inte kan skjuta på. 

Underbara november. Underbara virus, bakterier och infektioner. Vi borrar ner huvudet och kör. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar