Powered By Blogger

tisdag 27 oktober 2015

Här var det glam!

Glamorös tisdag. Verkligen. 

Jag glömde passerkortet hemma på köksbordet och blev knappt insläppt på jobbet, Securitasvakten tvekade länge innan han lät mig komma in. En kollega fick till slut gå i god för att jag faktiskt jobbat nio år i denna statliga myndighet. Säkerhet är ju nåt vi ska vara experter på, och det märks... 

I övrigt har mötena avlöst varandra, från tidigt morgon till sen eftermiddag och huvudvärken kom som ett brev på posten klockan 14.33. Hej Treo. Hej dubbel-Treo klockan 16.15. 

Jag åt wok, tillagad av deprimerad dansk gris, till lunch, dock i sällskap av glada kollegor. Återupptäckte även kidneybönan och gav den en chans, men den är verkligen inget extra. Tråkig färg och otäck konsistens, får gärna stanna i konservburken om ni frågar mig.

Hoja hem i bäckmörkret, och bli lite lätt deppig över att ljuset återvänder nån gång i mars. Hua. Måste boka en trip söderut, alternativt gå i ljusterapi. 

Äta ugnsstekt falukorv. Förlora en wordfeud-match. Hänga tvätt. Sanera hallgolvet från älgblod. Läsa saga. Radera sms:et med min tågbiljett till Stockholm imorgon bitti. Det går bra nu!  

Hoppas konduktören är mer lättflörtad än Securitasvakten. Annars har jag ett problem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar