Powered By Blogger

tisdag 20 oktober 2015

Bara bar

Om jag nån gång kommer driva ett hotell kan jag svära på att gymmet kommer vara betydligt större än hotellbaren! Jag har ännu inte besökt ett enda hotell som har den uppdelningen, så jag kommer vara banbrytande i det avseendet. 

Idag är det alltid en svinstor och välbesökt bar där det hinkas vin och snaskas ölkorv och gymmet är ett undanskymt skyffe i källaren inrett med extremt sparsmakad utrustning (läs ett rangligt löpband och en dåligt pumpad pilatesboll) Helt galet! 

Hinka vin och snaska korv är verkligen inte vad affärsresenärer behöver mest -dom skulle däremot må riktigt bra av lite djupa knäböj och en tur på motionscykeln. Åtminstone grunda med detta innan öl-fiestan drar igång! 

Fan, nästa gång kanske jag ska passera hotellbaren och fråga om någon affärsresenär med fingrarna i chilinöts-skålen vill låna mina tights. Det kan ju typ rädda liv! 

Trångt och undermåligt utrustat. Och ingen musik! Tvingades träna till ljuder av "halvåtta hos mig". Vilken pepp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar