Powered By Blogger

torsdag 29 oktober 2015

Fest och flås

Efter några snabba telefonsamtal och sms-konversationer igår förmiddags så hade jag helt plötsligt en spontan halloween-fest att styra upp. Jag som hade tänkt att lägga ribban på pumpakarvning. WTF! 

Men, jag hade i ett svagt ögonblick lovat kidsen nån form av fest, och när en av varulvarnas (gästernas) mamma lovade att baka, min älskade mamma fixade spökgirlanger, spindelnät och servetter och min bästa Sofia lovade att komma och vara min partypartner var det bara att köra! 

Jag spurtade till Lidl och köpte Nuggets i form av fladdermöss och spöken och potatiskroketter i form av pumpor, älska Lidl. Älska genvägar till att göra barn nöjda. Lämnade jobbet nån timme tidigare och åkte hem och panikstädade och pyntade huset. Puls på 200 och stressnivå som ett skadeskjutet rådjur. 

Klockan 17.00 droppade det in varulvar, trollkarlar och vampyrer på Skogsgatan 18. Det åts, ylades, dansades stoppdans och letades efter skatt ute i skogen. Med ficklampa -sjukt spännande. Även för mig. 

Nöjda barn och en hyfsat trött mamma däckade klockan 21 -tack alla som hjälpte till att styra upp denna fest med svinkort varsel! 



Idag inleddes dagen med morgondate med min favvo-Ida. Ett jäkligt tufft cirkelpass avverkades i gryningen och jag har redan träningsvärk i mina piffiga små skinkhalvor -kommer kännas ännu mer imorgon. Grym start på dagen! Grym date! 

Utfall -skinkans bästa vän! 

Jag har även hunnit med att ha en riktigt mysig eftermiddag med min fina mamma och barnen. Fredagsfikat på favvohaket -Tannefors hembageri. Ett helt fat torra småkakor slank ned. Sååå himla gott med riktigt tantfika. Vi hann även göra ett besök på kyrkogården och sätta ljus på min morfars grav. Fantastiska morfar Sven som är saknad, älskad och aldrig glömd. 

Den här helgen kan ju handla om häxhattar,  spökdräkter och enorma mängder godis. Eller kan den vara ett tillfälle att tänka extra mycket på dom som har lämnat oss och som vi saknar här på jorden. Jag ska försöka få in båda perspektiven denna Allahelgona-helg, lite häxhatt och mycket eftertanke. Lite fest, lite allvar. Så blir livet bäst. 





1 kommentar:

  1. Tack för grymt Halloween party 👻🎃! Nellie var så nöjd, å jag med. Fick ju träffa dig 😍,

    SvaraRadera