Powered By Blogger

torsdag 29 oktober 2015

Samvetet

Kul när man presenterar idén om en höstlovsledig dag med barnen och dom med upprörda små röster svarar "men mamma jag vill faktiskt vara på fritids, vi ska kolla på film och äta popcorn då" och det andra lilla barnet bara "määäääh, då missar jag ju spöksagan på dagis". 

Det känns ju på ett sätt extremt fint att ungarna trivs som fisken i vattnet på dagis och frita. Det känns ju på ett annat sätt mindre fint att bli utmanövrerad av en skål popcorn och en spöksaga. 

Jag tror hur som helst att jag kan släppa det dåliga samvetet över att mina barn inte har höstlovsledigt hela veckan. Och det dåliga föräldrasamvetet är ju jäkligt skönt att kunna borsta av sig. Våga tro att jag är en hyfsad mamma trots att jag inte bakar spök-cupcakes, åker på en 40 000-kronors resa till Kanarieöarna eller pryder trädgården med fint karvade pumpor. 

Jaha. Torsdag och mötesdag med ett erkänt tv-produktionsbolag och en av Sveriges riktigt stora författare. Jag har onekligen ett varierande jobb. Och dessutom brutal träningsvärk i ryggen. Det blir en fin dag. Och ikväll kanske jag karvar den där pumpan ändå. Vi får se. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar