Powered By Blogger

måndag 12 oktober 2015

Jaktlycka

Ja, då är det väl bara en tidsfråga innan man hittar en tolvtaggare i duschkabinen. Min käre sambo sköt sin första älg idag och är mäkta nöjd och lycklig över detta. Om jag har förstått saken rätt hyllas han dessutom som värsta hjälten i jaktlaget, tänk Zlatan återvänder till Rosengård efter VM-seger. Nåt åt det hållet på hjältestatusen.  

När han ringde mig för att berätta om hur han lyckats fälla en älgtjur på dryga 300 kilo var min första kommentar "amen stackars älg, möta döden en så fin höstdag". Men jag är ju också känd som väldigt blödig. Äta älgsteken kommer jag dock inte ha några som helst problem med. 

Det talas även i termer av älghorn över sängen. Alltså jag vet inte riktigt... Okej om man bor på ett gods eller herrgård. I en 40-tals villa som är besudlad med Barbiedockor och smutsiga träningskläder känns det aningen malplacerat. 

Anyway; Grattis darling! Ledsen älgen! Jag lovar att tvåla in dig med min allra dyraste duschcreme om vi ses där..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar