Powered By Blogger

onsdag 21 oktober 2015

Ride it like you stole it

Taxi klockan 08.00 i Uppsala? Glöm det. Det var nån megastor konferens och det gick inte att uppbringa en enda liten bil åt en trött kvinna. Således fick jag haffa en av hotellets lånecyklar och hojja upp till Akademiska sjukhuset där dagens möte var. Grymt skönt och såååå mycket bättre än taxi -insåg jag efteråt. 

Minus på att frisyren blev ett kaos och att jeansen var lite lite för tajta för att kunna få upp nån vidare hastighet, men det får man leva med. Tummen upp Scandic, cykeln kompenserar upp det torftiga gymmet en aning. 

Möte. Minsterbesök. Våld mot barn och kvinnor avhandlades. Viktiga diskussioner. Erfarenhetsutbyte. Framtidsplaner. Bra och givande arbetsdag. Hann dock inte ta en selfie med ministern, läget kom inte. Och jag hade kunnat framstå som lätt oseriös och pubertal. Tror dock hon hade ställt upp, hon verkar ödmjuk och välvilligt inställd. Och jag har ju ändå en blogg att sköta. 

Åka tåg och längta hem. Önskar att min tåggranne hade prioriterat deodorant och inte gått all in på spriten igår. Det luktar gammal kräftskiva i kupén. Både ostpaj och sprit liksom. 

Nu vill jag hem. Hoppa i mysbrallorna. Pussa barn. Slänga upp håret i tofs. Krama min sambo. Ta en dusch. 

Gasa herr lokförare. Gasa!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar