Powered By Blogger

onsdag 1 juli 2015

Svett!

But hello summer! Helt plötsligt blev det tropisk hetta och det där med att sitta bakom en dator inne på ett dammigt kontor kändes ju helt bakvänt, inte minst med tanke på att resten av bunchen har semester och låg och plaskade i Himmelstadlunds-badet. Olika falla ödets lotter... Men nu är det två arbetsdagar kvar tills även jag får plaska pool och smaska glasstrut. 

Och inte nog med att jag har suttit inne på kontoret hela dagen, även kvällen fick spenderas inomhus på gymet, eftersom jag hade pass. Jag misstänkte att 28 grader och klarblå himmel skulle innebära att folk ville göra annat än knäböj och armhävningar, men det var ändå ett tappert gäng som kom och lyfte taket. Svettigt? Jag kunde vrida ur linnet och byxorna efteråt. 

Och lyckan som uppstår när det dimper ner ett sms efter passet där min käre far meddelar att jag kan komma och hämta en matlåda med grillad lax och färskpotatis. Ensam hemma, tomt kylskåp och avgrundsdjup hunger. Tack pappa för att du räddade mig från "äta-tio-rostade-mackor-och-en-tallrik-fil"! Grymt god firre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar