Powered By Blogger

onsdag 8 juli 2015

Storstan

Min käre sambo lämnade Stockholm för jobb och fix på hemmaplan imorse, kidsen och jag kändes dock inte riktigt klara med storstan och bestämde oss därför för att hänga kvar nån dag till. Grymt bra att ha en svärfar med ybercentral lägenhet som vi får disponera fritt medan han är med kärleken på semester. 

Planen idag var Naturhistoriska museet. Regnet öste ner och inomhusaktivitet var ett måste. Tyvärr hade resten av Sveriges befolkning tänkt likadant och det var kaos på museet. 40 minuters kö för att få lösa entrebiljett. I don't think so. Tack och lov har jag barn som inte räds spontanitet och nya planer, så vi hoppade över trängseln och drog på bio istället. Kidsen älskar dessutom att åka tunnelbana, så den där extra utflykten gjorde inget, att vi dessutom hamnade i Ropsten först och fick vända om var inte heller nåt gnäll över. 

Bion då? Barnens första 3D-film, dom vad ju sinnessjukt söta med sina glasögon och när dom satt och fäktade och försökte ta tag i saker som "flög ur duken". Själv drog jag i mig en låda popcorn och knoppade in efter 15 minuter, tecknat är inte min kopp the. Men det var en skön tupplur. Och popcorn är gott. 

Efter bion var det uppehåll och vi har betat av två lekparker. En vid Medborgarplatsen med skatepark -imponerade stort på barnen. Dessutom ligger det en riktigt fin lekpark nära min svärfars lägenhet där det har byggts upp gamla Stockholmsmiljöer som kidsen får leka i. Riktigt fint! 

Nu ska vi köpa mjukglass och kolla på duvorna. Barnen lägger schemat, jag hakar på. Det är väl det som kallas sommarlov! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar