Powered By Blogger

torsdag 30 juli 2015

Harmoni

Tack Åland för en helt fantastisk vecka! Vi kommer garanterat tillbaka och äter pannkaka, fiskar och hänger runt. 

Jag avslutade veckan på allra bäst -en tur i havskajaken på spegelblankt vatten. Det, mina vänner, är meditation i den högre skolan. Lugna, kraftfulla paddeltag, total tystnad och naturen typ inpå skinnet. Så. Himla. Härligt. 

Under min tur stötte jag på tre levande väsen, en äldre man som satt i en gammal träeka och metade, en fågel av obestämd art (jag känner bara igen domherre och knölsvan -det var det inte!) och en snigel som klamrade sig fast på kajaken från start till slut. That's it. Och ingen av dessa tre väsen gjorde anspråk på att bryta tystnaden. Gott så. 

Paddla kajak är som att lägga bomull runt en stressad själ. Eller som yoga upphöjt i tio. Eller som att bo i buddistiskt kloster i två månader. Typ. 

Ni fattar grejen, paddla och bli harmonisk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar