Powered By Blogger

fredag 31 juli 2015

Hemma igen!

Home sweet home. I typ en kvart. Sen fick jag rå-ångest över ogräset i trädgården, ouppackade resväskor i hallen, oöppnad post på köksbordet, tvätthögar i källaren och tuschpennor som legat utan kork i en vecka. Gud, ge mig ordningssinne, alternativt låt en pigg städglad pensionär, som kan hjälpa mig upp ur detta mörker, flytta in i källaren. 

Och när det är så mycket att göra att man inte vet i vilken j-a ände man ska börja är det ju lätt att fly fältet. Typ ägna sig åt roligare saker, som att shoppa barnkläder på Lindex och planera bröllopsfrisyrer hos frisören. Så det gjorde jag. 

Och världens raraste frisör klippte dessutom mina rufsiga barn, flätade deras hår OCH gav de små liven manikyr. Nöjda tjejer. Jo, jo.  

Har även hunnit fika med mormor och syrran, sett senaste Johan Falk-filmen och hoppat rep. 

Resväskorna och ogräset lär vara kvar imorgon, om nu inte den där pensionären flyttar in under natten, men det känns rätt så långsökt att hoppas på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar