Powered By Blogger

tisdag 21 juli 2015

Magnus

I ett svagt ögonblick lovade jag min kära vän Anna att följa med och köra Strongmanträning klockan 07.00 idag. Eftersom jag är inne i värsta semestermoodet och sover till typ 09.30 varje morgon kändes det riktigt ovant att ställa klockan och gå upp i ottan för att träna. 

Och träna fick vi verkligen göra. Holy banoly. Vi välte traktordäck, svingade släggor, drog slädar och gick farmers walk. Utomhus. I morgonsolen. Med maxpuls och blodsmak i munnen. Jag kände mig som Magnus Samuelsson -kanske något svagare:-)  

Mina ben bad om nåd, mina axlar sved och mina lungor jobbade för högtryck. Det är grymt bra för psyket att välta däck och dunka på med slägga. Det rensar hjärnan och tar bort all inneboende frustration på ett kick. Och känslan efteråt är som vanligt priceless. Pånyttfödd typ. 

Frallorna och frukostkaffet smakade dessutom bättre än nånsin. Morgonträning for the win! 





1 kommentar:

  1. Jag körde mycket sådan träning förra året, riktigt jobbigt, men oj så kul!

    SvaraRadera