Powered By Blogger

torsdag 18 december 2014

Oförsvarligt

Glider ner i magsäcken i oförsvarligt stor mängd: serranoskinka. Har alltid älskat detta. Älskar det ännu mer nu. Och det här är ju verkligen skinkans förlovade hemland, jag vill köpa med mig en 6 kilos rackare hem, inklusive svart klöv och stor benpipa, men tror tyvärr att den blir svår att pressa ner i resväskan bredvid smutstvätt och solkräm. 


Drickbart som rinner ner i strupen i oförsvarligt stor mängd: 
Fanta zero citron och på andra plats Cava. Alltså denna fanta -varför finns den inte i Sverige? Så. Himla. God. Och riktigt god cava kostar ju marginellt mer än mjölk. Varför då välja mjölk? 


Plats som besökts oförsvarligt ofta:
Offentliga toaletter. Jag lovar att jag har sett minst ett 70-tal olika offentliga toaletter under denna resa: på bensinmackar, i köpcentrum, på restauranger, på stranden. Och så vidare. Vår minsta stjärna lider ju av någon sorts syndrom av typen "finns-det-dåliga-kissmöjligheter-blir-jag-superkissnödig-direkt. Och man kan ju inte uppmana det lilla livet att springa ut i havet och tömma blåsan varje gång. 


Väderfenomen som förekommit oförsvarligt ofta:
Molntäcke. Fint väder första timmen på morgonen, sen ett rätt tjockt täcke av moln fram till klockan 17.00, och därefter sol igen. Men hey, ligga och pressa vid poolen insmetad i kokosolja är inte riktigt vår kopp te ändå, så vi har inte lidit av detta. Jag överhörde dock ett samtal mellan två förtvivlade svenskor som övervägde spraytan/intensivt solande i solarium innan de åkte hem. På bredaste småländskan "herregud man vill ju vara frääääsch och bruuuuuun, jag har ju inte betalat 7000 för att komma hem som ett lakan". My god. 

Molntäcke. Bra för den med fräknig och känslig hy. Typ mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar